Köpvilkor webshop

Affären Leva och Bo i Bengtsfors AB 556784-9111

Betala

Vilka betalsätt har jag att välja mellan?
Du kan välja mellan faktura, delbetalning och direktbetalning med KLARNA. Om du väljer faktura eller delbetalning handlar du enkelt och supertryggt med KLARNA.

Var hittar jag min faktura?
Logga in på ditt Klarnakonto för att kika på din faktura, se förfallodatum etc. Vi har även skickat en orderbekräftelse till den mail du använde vid köpet, om du vill kolla närmare på din beställning. Använd gärna appen KLARNA.

När dras mina pengar?
Om du väljer direktbetalning med klarna kommer dina pengar att dras direkt. Vid betalning med faktura gäller förfallodatum och samma med delbetalning.

Leverans

Hur lång är leveranstiden?
Din beställning kommer till dig inom 2-6 arbetsdagar.

Hur levereras mina produkter?
– Närmaste ombud
Vi skickar din beställning med DHL som du sen enkelt hämtar ut hos närmaste postombud. Ett sms kommer till dig när det är dags att hämta leveransen och efter det har du 14 dagar på dig att hämta ut din beställning.

Vad händer om jag inte fått min order?
Alla beställningar ska levereras senast 6 arbetsdagar efter ordern lagts. Om det skulle vara något krångel och din leverans inte kommit inom utlovad tid, hör då av dig till oss på info@levaochbobengtsfors.se så ska vi lösa det på bästa sätt.

Vad händer om jag skrivit fel telefonnummer? 
För att aviseringen för att hämta ut ditt paket ska komma till rätt telefonnummer är det superviktigt att du skriver rätt telefonnummer. Ifall du inte fått något sms, kontakta info@levaochbobengtsfors.se  så hjälper vi dig. Om ditt paket kommer till en paketautomat får du ett sms till det nummer du angett vid beställning – ifall det smset inte kommer fram pga felaktigt telefonnummer tar DHL ut en avgift på 195kr för ändring och nytt utskick av sms. Den kostnaden kommer dessvärre du som kund att behöva stå för.

Retur och reklamation

Tänk på att det är skillnad på att retunera och reklamera, läs noga vad som gäller för just ditt fall eller hör av dig till oss om du är osäker.

Öppet köp
Vid beställning online har ni alltid 14 dagar på er att ångra ert köp.

Kostar det att göra en retur?
Vi har tyvärr inte möjlighet att erbjuda fria returer i dagsläget. Ifall du vill skicka tillbaka en produkt får du själv stå för kostnaden.

Hur gör jag en retur?
Om du vill skicka tillbaka en produkt du beställt hem, följ de här stegen:

– Lägg i produkten/produkterna som du vill skicka tillbaka i förpackningen du fick hem din leverans i. Tänk på att produkten/produkterna måste packas väl skyddad, eftersom det är du som kund som är ansvarig för att returen kommer tillbaka till oss hel och fin. Självklart måste även produkten/produkterna vara oanvända, i originalförpackning om det medföljer och med alla lappar kvar för att returen ska godkännas.

– Stäng igen förpackningen noga.

– Gå till ett postombud och lämna in paketet som spårbart till adress:

Leva och bo, Storgatan 11,  66630 Bengtsfors.

Märk försändelsen med ditt ordernummer. Glöm inte spara kvittot med spårnings nummer.

Om jag vill reklamera en produkt, hur gör jag då?
Om något var fel på produkten vid leverans ska du självklart inte behöva stå för eventuella kostnaden att skicka tillbaka produkten. Hör med oss innan du gör en reklamation för att veta hur vi löser just ditt reklamationsärende. Ta en bild på produkten och skicka med en kort beskrivning på vad som är fel med produkten och skicka det till info@levaochbobengtsfors.se  så tar vi det vidare från där.

Hur får jag tillbaka mina pengar?
Hur du får din återbetalning beror på vilken betalningsmetod du valde, kika här för att se vad som gäller för din beställning:

– Betalat med faktura / delbetalning

– Logga in på ditt Klarnakonto och klicka på “Rapportera Retur” och “Jag har returnerat
mina varor”. Då pausas fakturan.
– Så fort vi tagit hand om din retur kommer fakturan / delbetalningen att uppdateras.

– Betalat med kort  
När vi tagit emot och godkänt din retur kommer återbetalningen att finnas på det konto som kortet är kopplat till inom 3-5 bankdagar.

– Betalat med direktbetalning
Återbetalningen kommer finnas på ditt konto inom 3-5 arbetsdagar från det att din retur kommit till oss och godkänts.

Kan jag byta en produkt?
I dagsläget är det inte möjligt att byta en produkt till tex en annan färg eller storlek. Det är en retur och ny order som är enklaste lösningen.

Vid retur betalas inte eventuell fraktkostnad tillbaka. För reklamationsärenden betalas fraktkostnaden tillbaka om det är samtliga produkter i din order som reklameras.

Ej uthämtat paket
Om du inte hämtar ut ditt paket hos ombud inom 14 dagar från det att paketet ankommit till ombud kommer paketet att skickas tillbaka till oss. Kostnaden för ej uthämtat paket är paketets fraktkostnad + en administrativ avgift på 250kr och det är du som kund som står för kostnaderna då vi inte erbjuder fria returer.

– Det finns även möjlighet att få en retursedel skickad till dig – hör av dig till info@levaochbobengtsfors.se så fixar vi en åt dig och drar sen kostnaden från din återbetalning.

Andra frågor

Finns det samma produkter på hemsidan som i butik? 
I vår fysiska butik hittar du cirka 5000 olika produkter, vilket är fler än vad som finns på hemsidan. Du kan alltså hitta fler produkter om du kikar förbi oss på Storgatan 11 i Bengtsfors. Det som finns på hemsidan finns oftast i butik, med reservation för att någon produkt sålt slut.

Om jag vill samarbeta med er, hur gör jag då? 
Kontakta oss via mail. Levaochbo@gmail.com

Vad har ni för organisationsnummer?

556784-9111